SPONSORPAKET 2024

Den 16 maj 2024 förvandlar vi kungliga Djurgården till en färgsprakande plats med fokus på glädje, fest och gemenskap.
De valbara sträckorna är fem eller tio kilometer och precis som tidigare år går glädje före prestation. Med en känd artist på scen och flera färgsprakande överraskningar hoppas vi locka mer än 1 000 deltagare. För varje såld biljett går oavkortat 100 kronor till Insamlingsstiftelsen RFSL, som stödjer initiativ i Sverige och i världen för att främja hbtqi-personers rättigheter. Insamlingsstiftelsen granskas av
Svensk insamlingskontroll. Run for Pride har hittills samlat in ca 250 000 kronor till hbtqi-organisationer.

Nedan finns information om Run for Prides olika sponsorpaket för synlighet och exponering.

BRONSPAKETET

  • Eventyta kring start/mål-området (10 m2) (Kostnad tillkommer för uthyrning och montering av tält, om inte kund själv kan ordna detta själv).
  • Period: från avtalstecknandet till lopp festival avslut 2024.
  • 1 marknadsföringtillfälle genom hela perioden på våra sociala medier, inlägg och nyhetsbrev.
  • Exponering av logotyp på området (Start / Mål / Scen)
  • Logotyp profilerad på hemsida.
  • Logotyp profilerad i RFP-Magazine, som går ut några veckor innan loppet.

SILVERPAKETET

  • Eventyta kring start/mål-området (20 m2) (Kostnad tillkommer för uthyrning och montering av tält, om inte kund själv kan ordna detta själv).
  • Period: från avtalstecknandet till lopp festival avslut 2024.
  • 3 marknadsföringstillfällen genom hela perioden på våra sociala medier, inlägg och nyhetsbrev.
  • Exponering av logotyp på området (Start / Mål / Scen)
  • Logotyp profilerad på hemsida.
  • Logotyp profilerad på nummerlapp.
  • Redaktionell halvsida i RFP-Magazine. Skribent och layout ingår. Text och innehåll efter överenskommelse med kund.
  • Logotyp profilerad i RFP-Magazine, som går ut några veckor innan loppet.

GULDPAKETET

  • Eventyta kring start/mål-området (30 m2) inkl. tält, samordning och montering.
  • Period: från avtalstecknandet till lopp festival avslut 2024.
  • Kontinuerlig marknadsföring genom hela perioden på våra sociala medier, inlägg och nyhetsbrev.
  • Exponering av logotyp på området (Start / Mål / Scen).
  • Logotyp profilerad på hemsida. Störst logotyp på hemsida.
  • Logotyp profilerad på nummerlapp.
  • Redaktionell helsida i RFP-Magazine. Skribent och layout ingår. Text och innehåll efter överenskommelse med kund.
  • Logotyp profilerad i RFP-Magazine som går ut några veckor innan loppet.
  • Logotyp med i anmälningskvittensen.
  • Branschexklusivitet.
FULL EXPONERING
FRIENDS OF RUN FOR PRIDE

Sponsorpaketet för dig med begränsad budget.
Logotyp i mindre format under de andra sponsorerna på hemsidan.
Logotyp i mindre format i Run for Pride Magazine, som går ut som bilaga några veckor innan loppet tillsammans med Dagens Nyheter i Stockholm och Mälardalen, nå 350 000 läsare.
Två st löparbiljetter till Run for Pride 16 maj.

För mer information om de olika sponsorpaketen, kontakta Janne Siponen, projektledare.